skip to Main Content

Πέμπτη, 8η Αυγούστου 2024

Αιμιλιανού επισκόπου Κυζίκου (†813-820), του ομολογητού και Μύρωνος επισκόπου Κνωσσού, του θαυματουργού (†350). Μαρτύρων Ελευθερίου και Λεωνίδου, Στυρακίου και Ερμολάου.Νεομαρτύρων Τριαντάφυλλου, του από Ζαγοράς (†1680) και Αναστασίου (Βουλγάρου), του εν Θεσ/νίκη (†1794). Θεοδοσίου του νέου, ηγουμένου εν τοις Οροβοίς και Γρηγορίου ζωγράφου, του Ρώσου.

 Αποστολικό Ανάγνωσμα 

Πρωτότυπο Κείμενο (Α΄ Κορ. 7:24-35)

Ἀδελφοί, ἕκαστος ἐν ᾧ ἐκλήθη, ἐν τούτῳ μενέτω παρὰ τῷ Θεῷ. Περὶ δὲ τῶν παρθένων ἐπιταγὴν Κυρίου οὐκ ἔχω, γνώμην δὲ δίδωμι ὡς ἠλεημένος ὑπὸ Κυρίου πιστὸς εἶναι. Νομίζω οὖν τοῦτο καλὸν ὑπάρχειν διὰ τὴν ἐνεστῶσαν ἀνάγκην, ὅτι καλὸν ἀνθρώπῳ τὸ οὕτως εἶναι. Δέδεσαι γυναικί; Μὴ ζήτει λύσιν· λέλυσαι ἀπὸ γυναικός; Μὴ ζήτει γυναῖκα· ἐὰν δὲ καὶ γήμῃς, οὐχ ἥμαρτες· καὶ ἐὰν γήμῃ ἡ παρθένος, οὐχ ἥμαρτε· θλῖψιν δὲ τῇ σαρκὶ ἕξουσιν οἱ τοιοῦτοι· ἐγὼ δὲ ὑμῶν φείδομαι. Τοῦτο δέ φημι, ἀδελφοί, ὁ καιρὸς συνεσταλμένος τὸ λοιπόν ἐστιν, ἵνα καὶ οἱ ἔχοντες γυναῖκας ὡς μὴ ἔχοντες ὦσι, καὶ οἱ κλαίοντες ὡς μὴ κλαίοντες, καὶ οἱ χαίροντες ὡς μὴ χαίροντες, καὶ οἱ ἀγοράζοντες ὡς μὴ κατέχοντες, καὶ οἱ χρώμενοι τῷ κόσμῳ τούτῳ ὡς μὴ καταχρώμενοι· παράγει γὰρ τὸ σχῆμα τοῦ κόσμου τούτου. Θέλω δὲ ὑμᾶς ἀμερίμνους εἶναι. Ὁ ἄγαμος μεριμνᾷ τὰ τοῦ Κυρίου, πῶς ἀρέσει τῷ Κυρίῳ· ὁ δὲ γαμήσας μεριμνᾷ τὰ τοῦ κόσμου, πῶς ἀρέσει τῇ γυναικί. Μεμέρισται καὶ ἡ γυνὴ καὶ ἡ παρθένος. Ἡ ἄγαμος μεριμνᾷ τὰ τοῦ Κυρίου, ἵνα ᾖ ἁγία καὶ σώματι καὶ πνεύματι· ἡ δὲ γαμήσασα μεριμνᾷ τὰ τοῦ κόσμου, πῶς ἀρέσει τῷ ἀνδρί. Τοῦτο δὲ πρὸς τὸ ὑμῶν αὐτῶν συμφέρον λέγω, οὐχ ἵνα βρόχον ὑμῖν ἐπιβάλω, ἀλλὰ πρὸς τὸ εὔσχημον καὶ εὐπάρεδρον τῷ Κυρίῳ ἀπερισπάστως.

Νεοελληνική Απόδοση 

Αδελφοί, στη θέση που βρισκόταν ο καθένας όταν δέ­χτηκε την κλήση, σ’ αυτήν ας μένει ενώπιον του Θεού. Σχετικά με τους αγάμους, δεν έχω ειδική εντολή από τον Κύριο, αλλά εκφράζω τη γνώμη μου, αφού με τη χάρη του Κυρίου είμαι αξιό­πιστος. Νομίζω, λοιπόν, πως για τους σημερινούς δύσκολους και­ρούς είναι καλό τούτο, δηλαδή να μην αλλάζει ο άνθρωπος την κατά­σταση στην οποία βρίσκεται. Είσαι παντρεμένος; Μη ζητάς διάλυση του γάμου. Είσαι ελεύθερος από γυναίκα; Μην αναζητάς σύζυγο. Αλλά κι αν παντρευτείς, δεν αμάρτησες. Κι αν η παρθένος παντρευ­τεί, δεν αμάρτησε. Αλλά όσοι παντρεύονται θα μπουν σε βάσανα, κι εγώ θέλω να σας γλιτώσω απ’ αυτά. Τούτο σας λέω, αδελφοί μου: Ο καιρός που απομένει είναι πολύ λίγος, έτσι ώστε και όσοι έχουν σύ­ζυγο ας ζουν σαν να μην έχουν, και όσοι περνούν θλίψεις σαν να μη θλίβονται, και όσοι δοκιμάζουν χαρές σαν να μη χαίρονται, και όσοι αγοράζουν σαν να μην κατέχουν τα αγορασμένα, και όσοι ασχολούνται με τα αγαθά αυτού του κόσμου σαν να μην ασχολούνται καθόλου μ’ αυτά· επειδή η σημερινή μορφή αυτού εδώ του κόσμου δε θα διαρκέσει πολύ. Κι εγώ θέλω να είστε ελεύθεροι από φροντί­δες. Ο άγαμος φροντίζει μόνο ό,τι αφορά το έργο του Κυρίου, πώς θα αρέσει στον ερχόμενο Κύριο· ενώ αυτός που έχει παντρευτεί φρον­τίζει για τα πράγματα του κόσμου, πώς θα ευχαριστήσει τη γυναίκα του. Διαφέρουν στις φροντίδες τους η παντρεμένη από την ανύπαν­τρη γυναίκα. Η ανύπαντρη νοιάζεται μόνο για ό,τι αφορά τον Κύριο, να του είναι αφιερωμένη ολοκληρωτικά, και με το σώμα και με το πνεύμα· ενώ η παντρεμένη νοιάζεται για κοσμικά πράγματα, πώς θα ευχαριστήσει τον άντρα της. Αυτά τα λεω για το δικό σας συμφέρον, όχι για να σας βάλω θη­λιά στο λαιμό αλλά για να κατευθύνετε τη ζωή σας χωρίς περισπα­σμούς προς εκείνο που ταιριάζει και είναι αρεστό στον ερχόμενο Κύριο.

___________________________________________________________________________

Ευαγγελικό Ανάγνωσμα 

Πρωτότυπο Κείμενο (Μτθ. 15: 12-21)

Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, προσῆλθον οἱ Μαθηταὶ τῷ ᾿Ιησοῦ,  καὶ εἶπον αὐτῷ· Οἶδας ὅτι οἱ Φαρισαῖοι ἀκούσαντες τὸν λόγον ἐσκανδαλίσθησαν; ὁ δὲ ἀποκριθεὶς, εἶπε· Πᾶσα φυτεία, ἣν οὐκ ἐφύτευσεν ὁ Πατήρ μου ὁ οὐράνιος ἐκριζωθήσεται. Ἄφετε αὐτούς· ὁδηγοί εἱσι τυφλοὶ τυφλῶν· τυφλὸς δὲ τυφλὸν ἐὰν ὁδηγῇ, ἀμφότεροι εἰς βόθυνον πεσοῦνται. Ἀποκριθεὶς δὲ ὁ Πέτρος, εἶπεν αὐτῷ· Φράσον ἡμῖν τὴν παραβολὴν ταύτην. Ὁ δὲ ᾿Ιησοῦς εἶπεν· Ἀκμὴν καὶ ὑμεῖς ἀσύνετοί ἐστε; Οὔπω νοεῖτε, ὅτι πᾶν τὸ εἰσπορευόμενον εἰς τὸ στόμα, εἰς τὴν κοιλίαν χωρεῖ καὶ εἰς ἀφεδρῶνα ἐκβάλλεται; τὰ δὲ ἐκπορευόμενα ἐκ τοῦ στόματος, ἐκ τῆς καρδίας ἐξέρχεται, κᾀκεῖνα κοινοῖ τὸν ἄνθρωπον. Ἐκ γὰρ τῆς καρδίας ἐξέρχονται διαλογισμοὶ πονηροί, φόνοι, μοιχεῖαι, πορνεῖαι, κλοπαί, ψευδομαρτυρίαι, βλασφημίαι. Ταῦτά ἐστι τὰ κοινοῦντα τὸν ἄνθρωπον· τὸ δὲ ἀνίπτοις χερσὶ φαγεῖν, οὐ κοινοῖ τὸν ἄνθρωπον. Καὶ ἐξελθὼν ἐκεῖθεν ὁ ᾿Ιησοῦς, ἀνεχώρησεν εἰς τὰ μέρη Τύρου καὶ Σιδῶνος.

Νεοελληνική Απόδοση

Εκείνο τον καιρό, πήγαν οι μαθητές στον Ιησού και του είπαν: «Ξέρεις πως οι Φαρισαίοι σκανδαλίστηκαν μ’ αυτά τα λόγια που άκουσαν;» Κι αυτός τους αποκρίθηκε: «Κάθε φυτεία που δεν τη φύτεψε ο ουράνιος Πατέ­ρας μου θα ξεριζωθεί. Αφήστε τους αυτούς, είναι τυφλοί που οδη­γούν τυφλούς. Κι όταν τυφλός οδηγεί τυφλόν, θα πέσουν κι οι δυο στο χαντάκι». Τότε πήρε το λόγο ο Πέτρος και του είπε: «Εξήγησέ μας αυτά που είπες πριν». Κι ο Ιησούς είπε: «Ακόμα κι εσείς δεν μπορείτε να κατα­λάβετε; Δεν καταλαβαίνετε πως ό,τι μπαίνει στο στόμα προχωρεί στην κοιλιά και αποβάλλεται έπειτα στο αποχωρητήριο; Όσα όμως βγαίνουν από το στόμα προέρχονται από την καρδιά, κι αυτά κάνουν ακάθαρτο τον άνθρωπο. Γιατί από την καρδιά βγαίνουν πονηρές σκέψεις, φόνοι, μοιχείες,  πορνείες, κλοπές, ψευδομαρτυρίες, βλα­στήμιες. Όλα αυτά κάνουν ακάθαρτο τον άνθρωπο, ενώ το να φαει με άνιφτα χέρια δεν κάνει ακάθαρτο τον άνθρωπο». Ο Ιησούς άφησε τον τόπο εκείνο κι αναχώρησε για την περιοχή της Τύρου και της Σιδώνας.

Back To Top