skip to Main Content

Πανηγυρικός Εσπερινός για τα Ονομαστήρια του Μητροπολίτη Κωνσταντίας

Γράφτηκε από τον π. Επιφάνιο Παπαντωνίου

Μέσα στην εόρτια περίοδο του Αγίου Δωδεκαημέρου και με κάθε επισημότητα τιμάται στο Παραλίμνι, προσωρινή έδρα της Ιεράς Μητροπόλεως Κωνσταντίας και Αμμοχώστου, η Δεσποτική εορτή της κατά σάρκα Περιτομής του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και η μνήμη του Μεγάλου Βασιλείου Αρχιεπισκόπου Καισαρείας, του μεγάλου αυτού εκκλησιαστικού ανδρός, ο οποίος με τη ζωή και το έργο του προσέφερε τα μέγιστα στη δογματική θεολογία και ζωή της Εκκλησίας.

Κατά την ημέρα αυτή, άγει τα ονομαστήριά του και ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Κωνσταντίας και Αμμοχώστου κ. Βασίλειος.

Το απόγευμα της παραμονής, Τρίτη, 31 Δεκεμβρίου 2024, τελέστηκε στον αγηνόρειο Μητροπολιτικό ναό του Αγίου Γεωργίου,  ο εόρτιος εσπερινός, χοροστατούντος του εορτάζοντος Μητροπολίτου και συγχοροστατούντων τού Μητροπολίτου Ταμασού και Ορεινής κ. Ησαΐου και του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Μεσαορίας κ. Γρηγορίου.

Συμμετείχαν επίσης ο πανοσιολ. πρωτοσύγκελλος Αρχιμ. Αυγουστίνος Κκαράς και αρκετοί κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως.

Παρέστησαν μεταξύ άλλων, ο Δήμαρχος Παραλιμνίου-Δερύνειας κ. Γιώργος Νικολέττος και το μέλος του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, κ. Θεοδόσης Τσιόλας.

Στην διάρκεια του Εσπερινού και προ των αποστίχων, όπως προβλέπει το τυπικό της Εκκλησίας αλλά και η λειτουργική Κυπριακή παράδοση -στην οποία ο προκαθήμενος της Κύπριδος Εκκλησίας καλεί όλους σε πιστή τήρησή της-, έγινε η περιφορά της ιεράς εικόνας γύρω από τον ναό. Ακολούθως εψάλη η δέηση της λιτής, με τους τελούντες την εορτή να προσφέρουν ολοκάρπωση θυμιάματος και ροδόσταγμα δια καπνιστομέρεγχου προς τιμήν του Αγίου.

Μετά το πέρας της ακολουθίας σχηματίστηκε πομπή προς το Μέγα Συνοδικό της Μητροπόλεως όπου έγινε η ευλογία της Βασιλόπιττας και εψάλη ο πολυχρονισμός του εορτάζοντος Μητροπολίτου.

Στον λόγο του ο Πανιερώτατος αναφέρθηκε στην προσωπικότητα του εορτάζοντος Μεγάλου Βασιλείου, του οποίου η θεολογία περιστράφηκε γύρω από τις εορτές που αναφέρονται στο πρόσωπο Ιησού Χριστού αλλά και στον ίδιο τον Τριαδικό Θεό τον δημιουργό του σύμπαντος.

Στην “Εξαήμερο” (σ.σ. σημαντικό θεολογικό έργο του Μ. Βασιλείου) πρόσθεσε, περιγράφεται πώς ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο ακόμα δεδομένου ότι, διαπραγματεύεται αυτό το θέμα της δημιουργίας του κόσμου κάνει έντονη αναφορά και στην έννοια του χρόνου τι είναι ο χρόνος, η διαδοχή των αιώνων των ημερών κ.ο.κ αλλά βεβαίως συγκρίνοντας τον χρόνο με τον άχρονο Θεό.

Η όλη χριστιανική θεολογία συνέχισε, «ξεκίνησε από εκείνη τη μήτρα της Καισάρειας της Καππαδοκίας που ακόμα και σήμερα οι εκκλησίες που στέκονται και μαρτυρούν πεισματικά ότι, εκεί είναι χριστιανικός τόπος και ότι και να κάνουν δεν μπορούν να ξεριζώσουν αυτές τις μαρτυρίες. Ξερίζωσαν όμως τον ελληνισμό έκαναν όλες τις γενοκτονίες που έκαναν», τόνισε.

Ο Ποιμενάρχης μας ο οποίος βιώνει και ο ίδιος, όπως εκατοντάδες πρόσφυγες για μισό και πλέον αιώνα τον ξεριζωμό και την προσφυγιά από τη γενέθλιο γη, συναισθηματικά φορτισμένος, εξέφρασε την αγωνία του για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα και στην περιοχή μας αλλά και στον κόσμο ολόκληρο.

Οι εισβολείς και κατοχείς θέλουν να δημιουργήσουν μύθους γύρω από την ιστορία τους, γιατί δεν έχουν άλλη βάση και ξεχνάνε ότι δεν έφεραν κανένα πολιτισμό αλλά όπου επικράτησαν κατέστρεψαν τους πολιτισμούς και εδώ αλλά και στην Καππαδοκία, όπου μεγαλούργησε ο σήμερα τιμώμενος Μέγας Βασίλειος.

Επικαλούμαστε συμπλήρωσε τις πρεσβείες του ούτως ώστε ο χρόνος που αρχίζουμε από αύριο να είναι ευλογημένος και με τις προσευχές τους και του ιδίου αλλά και των άλλων πατέρων στον ουρανό να οδηγούν τον χριστιανικό κόσμο και τον ορθόδοξο κόσμο, να οδηγούν τον τόπο μας, ούτως ώστε κάποια στιγμή να αποκτήσουμε και εμείς αυτή την φυσική και την πνευματική ελευθερία γιατί ακόμα δεν μπορέσαμε και σαν έθνη χριστιανικά να συνεννοηθούμε για το πώς πορευόμαστε τι πρέπει να κάνουμε».

©® Απαγορεύεται ρητά η χρήση, αναπαραγωγή ή αναδημοσίευσή της παρούσης, ολική ή μερική, χωρίς να έχει χορηγηθεί άδεια ή και ζητηθεί από τον συντάκτη. Τονίζεται ότι, δεν υπάρχει ουδεμία ανάγκη προβολής μας από ανάξιoυ λόγου παραπλανητικούς ιστοχώρους.

Back To Top