Εορτή της Αναλήψεως στον Συνοικισμό Αχερίτου-Βρυσούλλων
Την Πέμπτη 13 Ιουνίου, εορτή της Αναλήψεως του Κυρίου ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Κωνσταντίας κ. Βασίλειος λειτούργησε στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου Συνοικισμού Αχερίτου-Βρυσούλλων, όπου τελείται κάθε χρόνο η πανήγυρη της Αναλήψεως από τους κατοίκους της κατεχόμενης Αχερίτου, στην οποία υπάρχει ο ναός της Αναλήψεως του Κυρίου.
Τη διακονια του κηρυγματος ανελαβε ο Αρχιμ. Επιφάνιος ο οποίος αναφέρθηκε στα μηνύματα της μεγάλης Δεσποτικής εορτής.
Μας αξιώνει ο Θεός και φέτος «συνηγμένοι επί τω αυτώ» όλοι μαζί, [..] να τιμήσουμε τη σημερινή εορτή της Αναλήψεως του Κυρίου κατά την οποία σύμφωνα με τους πατέρες της Εκκλησίας, έλαβε τέλος ο σκοπός της ένσαρκης οικονομίας, που ήταν να ανεβάσει και πάλι στον ουρανό την πεσμένη και φθαρείσα από την αμαρτία ανθρώπινη φύση, η οποία βεβαίως ανακαινίζεται, αναγεννάται συσταυρούμενη και συν-αναστημένη εν Χριστώ.
Ο Άγιος Συμεών ο νέος Θεολόγος συνέχισε, μας λέει χαρακτηριστικά πως «Ο Υιός του Θεού έγινε υιός ανθρώπου, για να κάνει υιούς Θεού τους ανθρώπους, ανεβάζοντας το γένος μας κατά χάρη σ’ εκείνο που είναι ο Ίδιος κατά φύση, αναγεννώντας μας με το Άγιο Πνεύμα και εισάγοντας μας ευθύς στη βασιλεία των ουρανών. (Συμεών Νέου Θεολόγου: Βίβλος των Ηθικών Λόγος Α΄. Κεφάλαιο γ’: Περί της του Λόγου Σαρκώσεως καί κατά τίνα τρόπον δι’ υμάς εσαρκώθη). Γιατί όταν ο Χριστός κατά τον Απόστολο Παύλο φανερωθεί, τότε και εμείς θα φανερωθούμε μαζί του μέσα σε δόξα (Κολ.γ: 4)
Σε άλλο σημείο ανέφερε πως ο Χριστός «Ανελήφθη εν δόξη» για να επιβεβαιώσει τη θεία ιδιότητά Του στους μαθητές Του που ήταν παρόντες. Να τους στηρίξει περισσότερο για τη συνέχιση του σωτηριώδους έργου Του. «ιδού εγώ αποστέλλω την επαγγελίαν του πατρός μου εφ΄ υμάς» (Λουκ.24: 45-49).
Έψεξε την παρουσία ακόμα και σήμερα φαινομένων και ανθρώπων που στην πορεία της ανθρωπότητας, πολλοί εμφανίστηκαν πρό(σ)καλώντας τους ανθρώπους κάθε εποχής ν’ αλλάξουν την πορεία του κόσμου, υιοθετώντας ενίοτε αρχές και επιβουλές του ‘‘νεοταξισμού’’, ενός κτηνώδους νεοταξισμού. Αυτοί οι οποίοι αρνούνται την ύπαρξη του Αγίου Πνεύματος μέσα στη ζωή της Εκκλησίας, που αγιάζει όλα τα μυστήρια, καθοδηγεί τις Ιεραρχίες των κατά τόπους Εκκλησιών να ερμηνεύουν αυθεντικώς την Αποστολική παράδοσή της, αρνούνται την ευλογία και την επίκληση προς Αυτό για τον καθαρισμό από πάσα κηλίδα και νόσο.
«Το Πνεύμα το άγιον, όπως θα ακούσουμε την ημέρα της Πεντηκοστής σημείωσε ήν μέν αεί και έστι και έσται, ούτε αρξάμενον ούτε παυσόμενον» για να επισημάνει πως η πεμπτουσία της σωτηρίας και το κεντρικό νόημα της μεγάλης εορτής είναι να κρατήσουμε μέσα μας αυτές τις προτροπές του Ιησού Χριστού.
Ο κόσμος ζητά καθημερινά να μάθει για το επίγειο μέλλον του, τρέχει αγωνιωδώς σε κάθε είδους «προφήτες», ανθρώπους πλανεμένους και εξαρτά την ζωή του από τις αμφίβολες και ανούσιες ρήσεις τους. Ο Θεός τόνισε έχει αποκρύψει τους καιρούς και τους χρόνους για δική μας ωφέλεια. Η δύναμή μας και η οχύρωσή μας απέναντι σε κάθε κίνδυνο είναι η παρουσία του Αγίου Πνεύματος, το οποίο δίνει λόγο στους μάρτυρες της πίστεως, διασώζει από κάθε πνευματικό κίνδυνο και θαυματουργεί με ανέκφραστο τρόπο.
Τους τελευταίους μήνες γίναμε όλοι μάρτυρες των όσων συμβαίνουν στο εκκλησιαστικό γίγνεσθαι με την γνωστή υπόθεση […]. Βεβαίως δεν είναι έργο δικό μας και δεν θα κρίνουμε τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας. Υπάρχουν τα αρμόδια συνοδικά όργανα […] που θα δώσουν τη θεραπεία σε αυτό το πρόβλημα που προέκυψε. Εκείνο που προσωπικά θα μπορούσα να αναρωτηθώ, και πολλοί από το εκκλησίασμα είναι ποιοι παράγοντες ή ακόμα ποια πρόσωπα οδήγησαν σε αυτό το σημείο. «Το αφήνω ως εδώ» σημείωσε με νόημα.
Έστειλε το μήνυμα πως μέριμνά πρέπει να είναι η Βασιλεία του Θεού, η καθαρότητα της συνειδήσεώς μας, η πλήρωση της ύπαρξής μας από την παρουσία του Αγίου Πνεύματος. Και ενατένισή μας, το τέλος της ανθρώπινης ιστορίας, δηλαδή η μετά δόξης έλευση του Κυρίου και η αιώνιος Ανάσταση και Ζωή.
Ευχήθηκε τέλος η χάρις του Αναληφθέντος Κυρίου να δώσει σύντομα και την πολυπόθητη ελευθερία στον τόπο μας ώστε απρόσκοπτα χωρίς περιορισμούς να πανηγυρίσουμε τη μεγάλη αυτή εορτή και στον υπό κατοχή σήμερα Ιερό Ναό της Αναλήψεως.
©®pndiaconia.imc. Απαγορεύεται ρητά η χρήση, αναπαραγωγή ή αναδημοσίευσή της παρούσης, ολική ή μερική, χωρίς να έχει χορηγηθεί άδεια από τον συντάκτη.